Kategorie článků
SERVERY


Mobilní hry - Space Marshals

 

Na úvod bych řekl, které hře se Space Marshals podobají... Nenapadá mě však momentálně přímé přirovnání, a tak si obrázek udělejte sami.

 

Co první? Grafika samozřejmě

Graficky se jedná o velmi zdařilý kousek alá komixová věcička. Celá hra je pojmuta z isometrického pohledu. Proti dnešním 3D hrám tohoto zaměření ovšem nenabízí možnost otáčet úhel pohledu, ani sklon. Ačkoliv je grafika vpravdě excelentní a velmi příjemná na pohled, občas se neubrání člověk dojmu, že by se rád podíval z jiné strany a ono to nejde.

Co se týče grafických efektů, jsou také velmi dobře propracovány. Kromě požitku pro oko nám to ale také přináší poněkud jeden nešvar: budete potřebovat výkonnější stroj, na kterém celou hru budete moci táhnout. Pokud nevlastníte přímo mobil od NASA, hra nabízí nastavení na snížení rozlišení a grafické kvality. Bohužel ani po snížení těchto faktorů si neužijete hru na každém mobilu (nemám ověřeno, ale hra je i vývojáři definována jako náročná).

 

O co tu jde?

Na vězeňské lodi dojde k problému. A kdo jiný by měl řešit problémy při podobné situaci, než ten nejlepší hvězdný maršál - VY! Po kratičké úvodní misi se dostanete na povrch planety poblíž, kde se Vám jaksi rozutíkali vězni. Postupně procházíte různými misemi a snažíte se je dohnat.

Hra byla vydávána po kapitolách. Ty jsou celkem tři a aktuálně jsou již všechny dodělané a hra je tedy na distribuci jako kompletní a finální hra. Za sebe musím říci, že po cca 4 hodinách hry jsem teprve v sedmé misi první kapitoly. Co se délky hry týče, vypadá to na velmi podařený kousek (možná by si zde vývojáři některých PC her měli vzít příklad).

Hra má velmi zajímavé ovládání a to v nejvyšším možném positivním smyslu. Jedná se o klasiku rozdělní displeje na dvě poloviny (levá analog pro chůzi, pravá analog pro míření). Na spodním okraji obrazovky naleznete volbu zbraní, kdy vlevo jsou vrhací předměty, vpravo pak vaše zbraně. Pokud máte zbraň, která není automatická, míření je řešeno stylem zamiř a po vypnutí míření (odendání prstu) zbraň vystřelí požadovaným směrem. Automatické zbraně pouští rovnou palbu kam prst ukáže. Jelikož si hra uvědomuje, že displej mobilu / tabletu nedožene nikdy klávesnici, veškeré míření pracuje na principu jisté tolerance úhlu, ve kterém se automaticky domíří na cíl.

Když jsem obdržel pušku na velké vzdálenosti, poněkud jsem se obával k čemu mi bude, vzhledem k tomu, že rozhled ve hře je do jisté míry omezený a relativně krátký (na počáteční zbraně perfektně dostačuje). Hra mě ovšem překvapila, jelikož při míření na velké vzdálenosti správnou zbraní se vám obraz sám posune o patřičný kus směrem, do kterého míříte.

V každé misi pak budete hodnoceni podle odvedené práce. Vždy je na mapě několik "high-value targets" nebo-li cílů s vysokou prioritou. Pokud budete chtít co nejvíce hvězdiček z mise (podle počtu hvězdiček dostanete vybrat z tolik odměn na konci levelu, z kolika si zasloužíte), budete muset ideálně ani jednou nezemřít v misi a budete muset zabít všechny vyznačné cíle (a samozřejmě dokončit misi jako takovou). Výjimku tvoří mise, které jsou časované, tedy měří se jak rychle misi dokončíte. Ty dokážou být vpravdě kousavé.

Poslední věc je systém ukládání a úmrtí. Pokud procházíte misi, na určitých místech jsou checkpointy. Pokud v misi zemřete, vrátíte se do místa posledního checkpointu. Pokud ovšem misi opustíte nebo hru budete muset z nějakého důvodu vypnout, musíte misi opakovat celou od začátku. Mezi misemi je k dispozici váš základní tábor, ve kterém si volíte zbraně do další mise, svoje oblečky a zbraně můžete i zkoušet na několika barelech hned za muniční bednou. Malý bonus mohou být rozhovory osazenstva tábora, které jsou vcelku vtipné (moji osobní favorité jsou dva roboti, kde jeden mluví a nadává druhému, že jen pípá).

Co na hře oceňuji osobně ze svého pohledu nejvíc, v rámci dnešních Android / iOS / Windows mobile her, je absolutní nepřítomnost mikrotransakcí ve hře samotné. Zaplatíte jednorázový poplatek a kompletní hra je celá vaše. Nepotěší to pouze hráče, kteří jsou zvyklý nehledět na korunu a koupí balíku si odemknout herní obsah s předstihem, aby hru měli jednodušší pokořit.

Další výhoda je, že hra nepotřebuje být připojena na internet po dobu hraní. To potěší především hráče bez zpřístupněných mobilních dat. Po testování jsem zjistil, že i pokud jste připojeni na mobilní internet a hru hrajete, budou odesílány jen drobné informace ohledně vašich achievementů například do služby Hry Google Play.

 

 

Jak je to s arsenálem pro mise?

Ve hře je dost zbraní. Do každé mise si můžete vybavit jednu dvouruční a jednu jednoruční zbraň. Tyto zbraně máte podpořeny možností vzít si dva druhy vrhacích... předmětů (někdy nejde úplně o zbraň). Vaše základní výbava, kterou dostanete na startu, je jeden zrezlý revolver a dvouhlavňová brokovnice. Tyto zbraně máte okořeněné vrhací výbušninou a sadou kamínků pro každého správného zálesáka (pro odlákání pozornosti nepřátel jiným směrem samozřejmě).

Náboje, zdraví, štít a vrhací předměty se dají najít vždy na zemi v každé mapě a náboje pak padají i z nepřátel. Co se týče nábojů pro primární i sekundární zbraň, nejsou nikterak oddělené. Padá prostě počet nábojů a tento počet dostanou obě zbraně. Pokud jsem dobře pochopil systém v tomto bodě, pro automatické zbraně, jako například útočnou pušku nebo UZI, padá většinou větší množství nábojů, než pro odstřelovačskou pušku.

Na spodní hraně obrazovky si pak mezi zbraněmi přepínáte. Vrhací zbraně se nenabíjí, jen spotřebovávají. Pokud máte nějakou z palných zbraní částečně nebo úplně vybitou, opětovným kliknutím na zbraň ve výběru ji nabijete.

Tento výběr je doplněn také oblečením, které můžete své postavě nasadit. Můžete zde zvolit kombinézu, kterou budete používat (poskytuje paramtery HP - zdraví a Shield - štít), a také fešácký klobouček, který si narazíte do čela (ano, ten je skutečně jen na okrasu).

 

Celkové hodnocení

Hra je opravdu velmi zdařilým kouskem. Pokud jste fandové stealth strategií, kde se kryjete za překážky, pokud máte rádi přestřelky, nebo pokud pouze hledáte hru na mobil, která není plná generických misí hotových za dvě, v lepším případě tři minuty, pak tuto hru vřele doporučujeme. Jediná nevýhoda je potřeba výkonnějšího mobilu a v ideálním případě i většího displeje (grafika je dost drobná).

 

VERDIKT - 4,5/5

Info o hře:

Vývojář Pixelbite
Platformy Android, iOS
Vydání 04 / 2015
Stránky hry Space Marshals
Google Play Space Marshals
iOS Space Marshals
Testováno na LG G3

 



Herní portál od hráčů pro hráče
Copyright © TauriGaming 2015-2022
All Rights Reserved TauriGaming.cz