Kategorie článků
SERVERY


Warhammer: The End Times - nové L4D2?

 

Na úvod bychom vás velmi rádi poprosili, abyste tento článek nebrali jako recenzi. Jedná se pouze o naše postřehy ze hry, vzhledem k faktu, že se jedná v podstatě o klon hry Left 4 Dead 2.

 

V čem se hry liší?

Základní rozdíl je ve výběru skupiny nepřátel. Zatímco v L4D2 můžeme po tunách kosit zombie, ve hře Warhammer End Times Vermintide jsou našimi nepřáteli krysy. Respektive se nejedná o "krysy" jak je známe, ale jedná se o jednu z ras ze hry Warhammer (od Games Workshop) s názvem Skaven... krycí jméno krysy. Toto jméno jim koneckonců dávají i hlavní postavy ve hře.

Asi nejpodstatnějším rozdílem je zaměření v boji. Zatímco L4D2 se soustředí především na střelné zbraně a boj na blízko bere jako poslední možnost obrany, u Warhammeru je tomu přesně naopak. Z tohoto hlediska nám také nabízí Warhammer velmi propracovaný systém boje s chladnými zbraněmi a možnost volit mezi jednoruční zbraní, jednoruční zbraní se štítem a dvouruční zbraní. Důraz je kladen i na rozdíl mezi těmito zbraněmi. Dvouruční zbraň zpravidla zabíjí obyčejné krysy na jednu ránu, ale tu ránu si musíte dobře vypočítat a v davu je rozhodně vhodně nezabíjet po jednom. Výjimkou je jen lovec čarodějnic, který kombinuje chladnou zbraň (rapír) se střelnou zbraní v druhé ruce.

 

Což nás dostává k dalšímu rozdílu, jenž jsou hrdinové. Zatímco v L4D2 se jednalo jen o vzhled postav, ve Warhammer End Times jsou tyto postavy odlišné možnostmi a výbavou. Najdeme pět charakterů - tříd hrdinů. Waywatcher, Witch Hunter, Bright Wizard, Dwarf Ranger a nakonec Imperial Soldier. Poslední dva hrdinové jsou až na skin a skiny zbraní v podstatě totožní. Jediný rozdíl je mezi jejich možnou výbavou na střelbu. Zatímco Dwarf ranger může mít i pistole s dračím ohněm, které nepotřebují munici (ale zato se pekelně zahřivají a můžete se s nimi i spálit na uhel), Imperial soldier takovou zbraň nemá. Ten na oplátku může používat opakovací pušku. Pokud holdujete kombinaci dýka + dýka, meč + dýka nebo meč + meč, pak je postavou pro vás Waywatcher (300 let stará elfka, která se opravdu vyzná ve svém řemesle). Tu doplňují všemožné luky. Pro lov čarodějnic tvůrci hry vybavili Witch huntera kombináci meče a pistole a do střelných zbraní může mít například dvojici pistolí, nebo opakovací pistoli. Asi nejvíce se vymyká z postav Bright wizard. Ta je do svého řemesla více než zapálená (většinou ji potkáte s hořícími vlasy a všemožnými zbraněmi obsahující oheň). co se týče zbraně na blížko, může mít ohnivý meč, stejně jako dvouruční palici. Co se týče zbraní na dálka, přichází pro ní v úvahu pouze a jedině magická ohnivá hůl. Holí je několik druhů a liší se rychlostí základní střelby a druhem alternativního útoku.

 

 

 Co speciální nepřátelé?

V tomto bodě víceméně, až na malé výjimky, hra skutečně kopíruje svůj vzor L4D2. Naleznete zde postavu Gutter Runnera, který má identické chování s postavou Huntera. Ve hře se vám ohlásí velmi vkusným švitořením, které přichází z neurčitého směru. Další postavou je Pack Master, který odpovídá svému protějšku Jockeyovi. Rozdíl nastává jen v tom, že Pack Master na vás nejezdí, ale pořídil si na vás apartní odchytovou tyč, ve které vás vodí okolo. Narozdíl od L4D2, zde musíte střílet skutečně do Pack Mastera a ne do osoby jím tažené (ta to rozhodně na vyšší obtížnosti neuvítá).

Poněkud odlišnější protějšek k Spitterovi zastává ve Warhammeru Poison Wind Globadier. Chování má v podstatě stejné jako Spitter s jediným, ale zato někdy dost zásadním, rozdílem. Globadier je schopný spáchat kamikaze, při kterém doslova naběhne mezi hráče a sám sebe odpálí, zanechávajíc po sobě oblak jedovatého plynu. Další novinkou je, že tento plyn funguje i na krysy. Poslední shodným speciálním nepřítelem je Rat Ogre, v L4D2 znám jako tank. Stejně jako v předloze, i zde se jedná o velmi nebezpečného "speciála", který je rychlejší než vy, mnohem větší než vy a umí se svou pacičkou opravdu brilantně rozmáchnout. Oproti L4D2 zdejší Rat Ogre je i bez zapálení rychlejší než hráči a je třeba u něj dobře časovat. Na druhou stranu proti Rat Ogrovi můžete použít block a přežít bez problému minimálně jeden jeho rozmach.

Naleznete zde ovšem zbrusu nové nepřátele pod jmény Stormvermin. Jedná se o speciálně trénované krysy, které mají navíc také zbroj po celém těle (v tomto bodě doporučujeme sehnat zbraň s armor penetration). Tuto krysu můžete potkat v obyčejné hordě jako zpestření, ale mnohem nebezpečnější jsou, pokud potkáte tzv. Patrolu. Jedná se o Patrolu cca 6-8 Stormverminů. Na vyšší obtížnosti ji vřele doporučujeme obcházet, jelikož to skutečně nejsou hodní hoši. Patroly se hlásí velmi dobrým zvukem velitele udílejícího rozkazy a tempo pochodu v krysím jazyce.

 

Dalším novým nepřítelem je Rattling Gun (na obrázku výše). Jedná se o speciální krysu, kterou poznáte podle velkého zásobníku na zádech a, jak byla použita slova v Predátorovi, velké bezbolestné před ním. Je to velmi nebezpečná krysa, na druhou stranu se štítem se mu vydržíte klidně chvíli koukat do očí... a rozhodně doufat, že ho mezitím někdo odpraví.

 

Co je tady navíc?

Navíc je rozhodně možnost volby vybavení vaší postavy. Každá postava má své unikátní zbraně a ty nejsou použitelné na ostatních postavách. Základní dělení je chladná zbraň, střelná zbraň a trinket (amulety). Každá postava na sobě může mít jednu chladnou a jednu střelnou zbraň a pokud u hry vydržíte do 30 úrovně, pak může mít až tři amulety na sobě. Velice vkusně je udělané, že amulety se skutečně objeví na modelu vaší postavy.

Speciálním kouskem výbav jsou pak (nejspíše po vzoru TF2) helmy a klobouky. Jedná se o věci, které padají jen velmi vzácně v hodu kostkou na konci každé mapy. Dostat se k nim proto není jednoduché, ale pokud máte opravdu štěstí, nemusí to trvat dlouho. Bohužel já měl zatím jen smůlu v tomto ohledu. :)

 

Shrnutí

Hra sama o sobě obsahuje 13 map. Délka map odpovídá cca jedné polovině základní kampaně v L4D2. Ačkoliv se to zdá relativně málo, díky náhodné generaci hord krys a tedy naprosto nepředvidatelnému rozdělení sil (přesně podle vzoru L4D2) je každá mapa znovu a znovu napínavá a má vysokou hratelnost.

Za redakci to osobně vidíme opět na pár set hodin u skvěle vydařené hry. Nikterak na hratelnosti neubírá ani ten fakt, že je to v zásadě kopie svého vzoru. Naopak, vidíme to jako pozitivní záruku hratelnosti a kvality.



Herní portál od hráčů pro hráče
Copyright © TauriGaming 2015-2022
All Rights Reserved TauriGaming.cz