Kategorie článků
SERVERY


Zvuky ve Star Wars Battlefront – 3. část

Těžko byste si poradili s pilotováním X-wingu, kdybyste neměli s sebou astromecha coby kopilota. To by prostě nebyly Star Wars. Přečtěte si, jak ředitel audio týmu Ben Minto spolu s ostatními vytvořili zvuky pro tyto velmi užitečné droidy.

BEN MINTO: R2-D2 je jen jeden a jednoho jediného droida zkrátka nemůžete umístit do všech X-wingů. Takže jsme museli do X-wingů ze Star Wars™ Battlefront™ dostat další astromechy, obzvlášť když jich rebelové (s)potřebují tolik během her v režimu Fighter Squadron.

Napříč světem Hvězdných válek existuje spousta příkladů dalších droidů série R. Na prvním místě je bezpochyby Artoo, ale mezi další známé patří R5-D4 neboli „Red“ ze Star Wars™: Epizoda IV: Nová naděje, Obi-Wanův R4-P17, „Arfor“ a „Goldie“ nebo R3-S6 ze Star Wars™: Klonové války. Když posloucháte různé droidy série R, všimnete si několika běžných typů zvuků používaných jako základ pro jejich komunikaci a poté pár jedinečných pro každý model.

Původní nahrávací relace R2-D2 pro film Star Wars: Epizoda IV: Nová naděje přinesly celou řadu materiálů a části nevhodné pro repliky R2-D2 byly použity pro spoustu dalších droidů. Nejprve jsem si zjistil, jak byly tyto zvuky vytvářené (většinou šlo o mluvení a různé pískání Bena Burtta prohnané přes syntezátor ARP 2600). Pořádnou porci času také trvalo zpracování jednotlivých frází, aby vyhovovaly svému účelu. Replikování tohoto procesu mi přišlo jako časově náročný úkol, kterým bych si mohl „obohatit“ otcovskou dovolenou. Na astromechy série R, které máme v letounech X-wing ve Star Wars Battlefront, jsem si ve volnějších dnech vyhradil vždy pár hodin.

Po krátkém průzkumu se ukázalo, že jednou z dominantních částí syntézy bylo poměrně vysoké nastavení rezonančního filtru ARP ke spuštění samooscilace produkující poměrně čistou sinusoidu. ARP2600 je polomodulární systém ze 70. let 20. století, který lze sice stále sehnat z druhé ruky (ve formě digitálního pluginu nebo dokonce jako součást moderních napodobenin), přesto jsem se pokusil vytvořit podobné vzorky na svém vlastním modulárním systému.

Začal jsem se samorezonančním filtrem (namísto oscilátoru), abych získal sinusoidu, pak jsem použil obal tónu s dodatečnou pomalou modulací amplitudy a nakonec jsem aplikoval modulaci frekvence na ovládání filtrů (pomalou pro zvýšení a snížení intonace a rychlou pro ty skřehotavější části). Díky tomu se poměrně rychle podařilo vygenerovat solidní a charakteristické tóny droidů, i když byly úplně nové.

Jako další jsem se pokusil zpracováním vlastního hlasu přes různé modulátory a také několik frekvenčních posunovačů získat nový odlišný zdroj.

Pak jsem jednoduše pokračoval ve tvorbě většího a většího vzorku přidáním míry komplexnosti a více možností. Zdrojový materiál jsem držel stranou, abych měl při pokusu o tvorbu a editaci nových frází jeho dostatečnou zásobu, z níž bych mohl brát. Při vytváření vzorku jsem se snažil zahrnout jednopásmový vokodér, sledování úrovně dynamiky signálu a monitor frekvence. Nicméně nejlepší výsledky jsem dosáhl při zachování jednoduchosti v mezích omezení v případě, že bych mohl použít pouze ARP2600. Takže jsem skončil při kombinování modulátoru, rezonančního filtru a prvků trackerů do jednoho vzorku.

Přestože výsledky úprav mého vlastního hlasu byly užitečné při manuálním přehrávání (zejména ve vyšších sférách), průlom přišel, když jsem dostal nápad. Proč nepoužít dětské žvatlání, když mám jeden jeho generátor přímo doma? Už jsem si jednou vypomohl nahrávkou z ultrazvuku svého nenarozeného syna pro prvek chladící jednotky na Tatooine.

Když jsem se začal poohlížet po zvucích pro astromechy, Atticus (můj syn) vyluzoval jen pár základních tónů včetně zvuků podobných těm u delfínů.

Po pár týdnech dostalo jeho ranní brblání droidský nádech, takže jsem ho každé ráno po dobu několika týdnů brával na nahrávání a poté jsem upravil jednotlivé úryvky do jednoho velkého souboru.

Následně jsem to prohnal přes modulátor a získal další zdrojový materiál.

Poté jsem úpravou těchto jednotlivých částí do jedné vytvořil fráze, které se hodily coby reakce pro naše astromechy z X-wingů: „Jednoho jste dostali!”, „Za vámi!“, „Húúú jéj!” atd. Inspirace při vytváření zvuků může přijít odkudkoli, dokonce i od dvou věcí na první pohled neslučitelných, jako jsou děti a droidi.

Díky za pozornost!

Převzato zo stránky starwars.ea.com



Herní portál od hráčů pro hráče
Copyright © TauriGaming 2015-2022
All Rights Reserved TauriGaming.cz