Changelog ve formě seznamu můžete najít úplně dole v příspěvku.
Po roce a půl se již ohraná verze 20 konečně mění na verzi 21. Z důvodu nedostatku času a hrubého podcenění časové náročnosti plánovaných změn bylo vydání verze několikrát posunuto. Původní vydání mělo být na přelomu února a března tohoto roku, později někdy v průběhu prázdnin, až nakonec, dnes. Část mapy prošla poměrně velkou změnou a i bez všech ostatních změn se jedná o zatím největší update, co kdy byl.
V první chvíli si asi většina hráčů všimne nové textury trávy, to je však pouze jedna z mnoha změn - tou hlavní je předělání balónové oblasti, která již není jen prázdným prostorem sloužící jako alternativní cesta. Přibyla velká dvoupatrová budova, propast, nový krátký podvodní tunel propoující zmiňovanou novou budovu a jezero - tedy hlavní část mapy. Celá oblast byla předělávána s myšlenkou oblasti, která není jen jedna velká obří sightlina pro snipery a která zároveň obsahuje několik alternativních cest - flanků.
Důraz byl kladen na celkovou optimalizaci nové oblasti, ale také mapy celkově. Došlo ke snížení počtu entit, velká část nepřístupné části mapy byla přesunuta do skyboxu a obecně jsem se snažil, aby se toho v daném místě vždy načítalo co nejméně. Tím však netvrdím, že se výkon mapy drasticky zlepšil - mohl by (měl by), ale to ukáže teprve čas. Další změnou, která by neměla být víceméně vůbec poznat, je vytvoření celé země znovu, což znamenalo i přemodelování jezera od nuly. Snažil jsem se zachovat celkové rozložení jezera a úhly pro trimpy a explosive jumpy, ne vždy se mi to však muselo podařit.
Mezi další menší změny patří opravení házení sekáčů přes skla spawnů, drobná úprava vzhledu mostu, detailnější světlo propů, efekt vodopádu a samozřejmě 4 nové secrety a 1 jarate. Když už jsme u secretů, všechny (snad všechny, vyjma spellů) secrety, kde se zmáčkne tlačítko a okamžitě dojde k teleportaci mají nyní 3 sekundovou prodlevu s cílem potlačení populární stylu gameplaye - utíkání přes secrety. Killbox Kapra byl podstatně zmenšen a jeho hitbox byl opraven. Reflexivní textury nyní mají reálné odrazy, což by mělo vyřešit i případné fialové šachovnice, které někteří hráči mohli vidět.
Při nalezení jakéhokoliv bugu mě prosím kontaktujte.
Plný changelog:
• předělána balónová oblast:
◽ přidána dvoupatrová budova (Balloon house)
◽ přidána propast (environmental death - pitfall)
◽ centrální skála je nyní zahnuta směrem k levé části mapy
◽ upraven skybox v dané části mapy
• přidán skalní tunel propojující jezero a Balloon house
• stará textura trávy nahrazena novou
• velká část nepřístupné části mapy přesunuta do skyboxu (~69%)
• snížen počet entit (941 -> 911)
• celá země byla udělána znovu, jezero předmodelováno, se snahou zachovat původní úhly pro trimpy a explosive jumpy
• přidány 4 nové secrety
• secrety, které fungují na bázi aktivování tlačítka a tím aktivování teleportu mají nyní 3 sekundy (některé pouze 0.75s) prodlevu, než dojde k aktivaci teleportu
• přidáno jedno jarate
• playerclipy na skále u blu spawnu posunuty, aby se dalo jít blíž ke skále
• upravena textura mostu
• přidán nový efekt vodopádu
• HP a ammo kity za stěnami v tunelu zmenšeny z large na small
• detailnější světlo (hlavně u propů)
• optimalizace
• Bugfix:
◽ opraveno házení sekáčků přes skla spawnů
◽ Ichthyosaur Kapricius - zmenšen killbox, opraven hitbox
◽ opraveno targetování sentry gun přes dveře spawnů pod určitým úhlem
◽ opraveno stavění na spawnu během piss pool secretu
◽ opraven purple checkerboard na reflexivních texturách (voda, sklo,...)